پویندگان فن و مهارت

دنیای دیگری هم هست که می توان در آن آواز خواند..

پویندگان فن و مهارت

دنیای دیگری هم هست که می توان در آن آواز خواند..

رسیدن به آرامش در 5 ثانیه

گاه آنقدر در اضطراب غرق می شویم که یادمان می رود می توانیم با تمرین های کوچکی حالات و تجارب کنونی خود را تغییر دهیم . همه ما خوب می دانیم که استرس تنها در سطحی خاص می تواند باعث کسب نتایج بهتری در عملکرد مان شود و در صورتی که از این سطح استرس بیشتری را داشته باشیم تنها قوای دفاعی بدن ما ضعیف می گردد و هیچ کارایی دیگری را به همراه نخواهد داشت لذا روش‏هایی که در اینجا آمده چنان سریع و تاثیر‏گذار هستند که در موقع نیاز به آسانی می‏توان از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال تمرینات هوازی شاید بیشتر از یک دقیقه وقت شما را نگیرد یا تن آرامی کل بدن، بیش از 5 دقیقه نباشد. اگر این روش‏ها نمی‏تواند آرامش را به شما برگرداند از پنج روشی که برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده، استفاده کنید. هنگامی که نگرانی دارید، یک فرصت کوتاه به خود بدهید. نفس عمیق کشیده و نگه دارید. سپس با شمارش یک تا ده به تدریج هوا را بیرون دهید. اگر اضطراب ناتوان‏تان کرده، تمرین نفس کشیدن را انجام داده و با تمرکز بر تنفس، ذهن خود را پاک سازید. ابتدا هوای ریه‏های خود را خالی کرده و سپس یک نفس عمیق بکشید.

ادامه مطلب ...

الگوی بهتر چیست ؟

از عالمی پرسیدند که بهترین الگو برای پیروی چیست ؟
افراد پرهیزگاری
که زندگی شان را وقف خدا می کنند و نمی پرسند چرا
یا افراد بی فرهنگی که می کوشند
اراده باریتعالی را بفهمند

ادامه مطلب ...

از دست نوشته های مهاتما گاندی

از دست نوشته های مهاتما گاندی

من می‌‌توانم خوب، بد، خائن، وفادار، فرشتهخو یا شیطان صفت باشم ،
من می توانم تو را دوست داشته یا ازتو متنفر باشم،
من می
توانم سکوت کنم، نادان و یا دانا باشم،
چرا که من یک انسانم، و این
ها صفات انسانى است.
و تو هم به یاد داشته باش:من نباید چیزى باشم که تو می
خواهى ، من را خودم از خودم ساختهام،

ادامه مطلب ...

چرچیل و راننده تاکسی

 چرچیل(نخست وزیر اسبق بریتانیا) روزی سوار تاکسی شده بود و به دفتر BBC برای مصاحبه میرفت.
هنگامی که به آن جا رسید به راننده گفت آقا لطفاً نیم ساعت صبر کنید تا من برگردم.
راننده گفت: "نه آقا! من می خواهم سریعاً به خانه بروم تا سخنرانی چرچیل را از رادیو گوش دهم" .
چرچیل از علاقه
ی این فرد به خودش خوشحال و ذوقزده شد و یک اسکناس ده پوندی به او داد.
راننده با دیدن اسکناس گفت: "گور بابای چرچیل! اگر بخواهید، تا فردا هم این
جا منتظر میمانم!"

چرا موفق نیستم؟

هشدار: اگر می‌خواهید زندگی موفقی داشته باشید، هیچ‌وقت خودتان را درگیر 7 عادت آدم‌های ناموفق نکنید. کدام 7 عادت؟!
 عادت اول: آنها منفی فکر می‌کنند، منفی حرف می‌زنند و منفی عمل می‌کنند!

آنها در هر شرایطی فقط مشکلات را می‌بینند. همیشه شکایت می‌کنند که آفتاب خیلی داغ است، باران گل‌های باغچه‌شان را خراب کرده، باد موهای‌شان را به هم ریخته و ... خلاصه، فکر می‌کنند همه عالم برخلاف میل آنهاست. همیشه مشکل را می‌بینند و هیچ‌وقت راه‌حل را نمی‌بینند. یک ضربه کوچک مشکلات را آن‌چنان بزرگ می‌کنند که تبدیل به یک تراژدی اساسی می‌شود. آنها شکست را عاقبت هر کاری می‌دانند؛ همچون یک بلای آسمانی که یک دفعه نازل می‌شود. هیچ‌وقت به جلو حرکت نمی‌کنند و در زندگی‌شان تغییر زیادی نمی‌دهند، چرا که همیشه می‌ترسند حاشیه امنیت و راحتی خودشان را از دست بدهند.

ادامه مطلب ...

دلیل داد زدن!!!

استادى از شاگردانش پرسید: چرا ما وقتى عصبانى هستیم داد میزنیم؟ چرا مردم هنگامى که خشمگین هستند صدایشان را بلند میکنند و سر هم داد میکشند؟ شاگردان فکرى کردند و یکى از آنها گفت: چون در آن لحظه، آرامش و خونسردیمان را از دست میدهیم.

ادامه مطلب ...